Followers

Friday 26 October 2012

i am fall in love again.......AND AGAIN.....^___^

dahlama...dah...saya dah tak jatuh cinta lagi...semenjak.....di bangku sekolah...lagi.....

tapi sekarang dah lain...............saya betul2 dah jatuh cinta entah yg keberapa kali....nya saya pun tak tahu.........................

tapi jangan salah faham ye......maksud...saya adalah.....lain.....bukannya....jatuh cinta...yg anda fikirkan tu......

kali terakhir saya jatuh cinta semenjak saya menonton drama taiwan yg di bintangi oleh 4  org jejaka tampan....yg suatu ketika dikenali sebagai F4.....(FLOWERS 4)......tajuk drama tersebut kalaw tak silap saya....meteor garden.......saya tak miss cerita ni samapaikan saya sanggup kumpul duit beli jalan cerita seterusnya (meteor garden 2)..........best...memang best saya paling minat kat watak hero yg di pegang oleh....JERRY YEN AKA DO MING SE.....(KALAW TAK SILAPLAH)...DAH LAH TAMPAN...KACAK LAGI TU...JALANCERITANYA JUGA MENARIK....SERTA....CARA DIA MELAKONKAN/MENYAMPAIKAN WATAK TERSEBUT...AMAT....BERKESAN....drama tersebut telah menjadi salah satu fenomena dimana drama industri taiwan mula bertapak/berkembang.....di malaysia.....selepas itu di ikuti drama yg lain pula...tapi saya tak berapa minat...sanagat hanya meteor garden je drama yg dapat menarik minat...saya sehingga hari ini ...mungkin kerana watak nya ataupun perlakonya kot...itu saya tak pasti...yg pasti saya memang minat drama....ini....

selepas....melihat hasil kejayaan yg telah....di perolehi oleh penerbit taiwan tersebut...kemudiannya.....iannya...menjadi satu perangsang utuk penerbit...jepon utk mengikut jejak.....dgn mengadaptasikan komik tersebut menjadi drama(yg asal nya daripada manggaka jepon yg paling popular dan terlaris).....di mana mereka mendapat kuasa authority utk mengaplikasikannya...100% komik tersebut......tidak utk taiwan hanya 70-80% sahaja.jadi disebabkan mereka adalah pemilik asal komik tersebut makanya....tajuk bagi drama tersebut adalah sama dgn komik iaitu HANA NORI DANGO....kalaw tak silap saya lah.....

ianya di terbitkan didlm bentuk dvd iaitu 2 dvd yg berasaingan....berserta filem/movie....utk..final story...for hana nori dango....yg tidak terdapat di dlm drama taiwan...meteor garden...

tidak ketinggalan pula penerbit korea yg turut berminat utk mengadaptasikan komik tersebut....yg di pangil sebagai BOY OVER FLOWERS AKA BOF.....YG mendapat sambutan hanggat....tidak berapa lama...kemudiannya...selepas kejayaan....meteor garden turut di ikuti hana nori dango dan yg seterusnya boy over flowers......tetapi hak utk adoptasikan derama tersebut adalah di antara 50-60% sahaja....jadi tak hiranlah...ada sikit perbezaan di antara drama tersebut......walaupun ianya datang daripada 1 komik....sahaja....

HANA NORI DANGO 2


HANA NORI DANGO 1

VERSION ASAL/MANGGAKA

METEOR GARDEN 1

METEOR GARDEN 2

BOY OVER FLOWERS

kesimpulannya.....saya dah menonton ketiga-tiga version tersebut...dan saya suka semuannya....sama ada version...taiwan(METEOR GARDEN),JEPON(HANA NORI DANGO) DAN KOREA(BOY OVER FLOWERS)....tapi paling saya minat adalah version TAIWAN....^_^.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CITY HUNTER

PERSONAL TASTE

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DAN sekali lagi saya telah jatuh cinta apa bila menonton drama terkini terbitan sbs yg sedang di siarkan di kaca tvona yg hanya boleh diikuti sekirannya pelanggan beyond HD.....memang menarik...dan amat memukaukan....lebih2 lagi pelakon nya.....yg memiliki keserasian yg amat2 match sekali....yg di terajui oleh salah seorg pelakon yg di mana namanya melonjak naik....selepas sahaja mebintanggi drama BOF.....iaitu LEE MIN HO.....

BOLEH di katakan dia seorg perlakon yg berkebolehan serta...menunjukkan...perestasi yg amat....baik...beliau juga turut berlakon....di dlm sebuah drama yg amat saya minati juga...iaitu PERSONAL TASTE....utk siaran MBC kalw tak silap.....kemudian diikuti dgn....CITY HUNTER(pemburu kota)....juga berupakan salah satu drama adaptasi dari komik jepon.



dan sekarang beliaw sekali lagi memukau hati para penonton dgn hasil acting nya yg agak menarik dan mantap sekali...utk drama yg berjudul THE GREATS DOCTOR/FAITH....yg kini sedang di siarkan di kaca tvone HD.lakonan yg mantap dan bersahaja yg di tampilkan oleh lee minho telah memikat hati para menonton utk menyaksikan drama tersebut...termasuk saya....*_*.....ini merupakan drama epik pertama beliaw dan juga percubaan yg pertama menampakkan hasil yg agak memerangsangkan...^__________^


tak sabar nak tahu kesudahan story drama ni......dan apa yg saya tahu.....kalaw di korea drama ni...dah berada di perhujung....iaitu hanya tinggal 4 ep je lagi tapi di malaysia perjalanan masih belum tamat....dan still on the way....the end of this story will be come soner or later...but...this is my.. favorat drama for this years.....HARAP2 DRAMA NI DAPAT memenagi drama terbaik seta perlakon2 yg memintangi nya turut mendapat pengiktirafan setimpal...dgn hasil...mutu lakonan mereka.....aja....aja....faiting....

No comments:

Post a Comment